Normal Doğum

Tıp literatüründe epidural anastezi olarak adlandırılan ağrısız normal doğum, anne adayının doğum sancılarının başlaması ve kasılmalarının başlaması ile birlikte omurilik bölgesinde epidural denilen bir boşluğa  yapılan iğne ile ve burdan belli zaman ve dozlarda verilen ilaçlar ile doğum kasılmalarının azaltılmasına dayanan   bir yöntemdir.Rahim ağzı 4-5 cm açıklığa ulaştığında ilaçlar yapılmaya başlanır. Bu yöntemin uygulanırlığı ülkemizde oldukça yaygındır. Ancak yöntemin uygulanabilmesi için anne adayının ve bebeğinin bu yönteme uygun olması ve doğumu yaptıracak olan doktorunda bu yöntemin uygulanabilirliğine dair izninin olması gerekmektedir.

Ağrısız Normal Doğum Neden Tercih Edilmektedir?

Normal doğum özellikle ilk kez doğum yapacak anne adayları için uzun,sabır ve motivasyon isteyen bir yoldur.Ortalama 15-18 saat kadra sürebilir.Bu süreçte ağrıdan dolayı yıpranan ve yorulan anne adayı bu anesteziye ihtiyaç duyabilir. Ayrıca tıbbi nedenlerle doğum şekli değişip sezaryen operasyonuna dönecek olursa da epidural anestezi altında sezaryen işlemi gerçekleşebilir..

Ağrısız Normal Doğumun Tercih Edilemeyeceği Durumlar Var Mıdır?

Kan sulandırıcı ilaç kullananlarda,girişim bölgesinde enfeksiyon olanlarda,ileri derecede omurgada eğrilik olanlarda işlem uygulanmaz..

Ağrısız Doğum Yöntemi Tek Başına Alınabilecek Bir Karar Mıdır?

Ağrısız doğum yönteminin uygulanabilmesi için öncelikle doğum yapacak olan kadının rıza alınmalıdır. Bu aşamada talep doğumu yapacak olan kadından gelmelidir. Ancak gebe ağrısız doğum yöntemini tercih etti diye işlem hemen uygulamaya sokulamaz. Gebenin doğum doktoru yapılan tetkikler sonucunda gebenin bu yönteme müsait olduğunu onaylamalıdır. Sonrasında ise asıl işlemi yapacak olan anestezi uzmanı gebenin bu yöntem için uygun olduğunu onaylamalıdır. Hem doğumu yapacak olan kadın hem doktor hem de anestezi uzmanının ortak kararı ile yöntem zamanı geldiğinde uygulanabilir.

Ağrısız Normal Doğum için Anestezi Uzmanı Gebe Kadındaki Hangi Önemli Noktaları Dikkate Alır?

Öncelikle kişinin anesteziye karşı alerjisinin olup olmadığı test edilir. Eğer kişinin anesteziye karşı bir alerjisi varsa bu yöntem uygulanamaz. Aynı şekilde kişinin kan değerlerine bakılır ve her hangi bi sorun olup olmadığı test edilir. Eğer kan değerlerinde bir sorun varsa yine yöntemin uygulanması askıya alınır.