Düşük Tehlikesi ve Tedavisi

Düşük Tehdidi ve Tedavisi

Düşük tehdidi genel olarak gebelik sürecinin ilk 12 haftasında görülmektedir. Gebe olduğu tespit edilen kadınların%10 oranında  bir düşük riski vardır.20.gebelik haftasından önce yada 500 gr altı fetal kayıplar düşük olarak tanımlanır..

Düşük tehdidi ilk 12 hafta geçtikten sonra ciddi oranda azalır.

Düşük Tehdidi Geçiren Gebeler Neler Yapmalıdırlar?

Öncelikle düşük riski kendisini en sık vajinal kanama ile belli eder.Bu kanama lekelenme şeklinde olacabileceği gibi aktif kırmızı adet kadar yoğun da olabilir.. Kanama geçirdiği gören bir kadın öncelikle panik yapmamalıdır.

Hastaneye düşük tehlikesi ile giden bir hasta hemen doktor muayenesine alınır. Bu aşamada bebeğin kalp atışları dinlenir ve hayatta olup olmadığı kontrol edilir. Eğer bebeğin kalp atışları düzenli ve sağlıklıysa ve yoğun bir kanama yoksa anne adayı ayaktan takip edilir.Yoğun kanamalarda hastanede yatmak gerekebilir.Ancak bebeğin kalp atışları durmuşsa annenin sağlığını korumak için bebek kürtaj işlemi ile alınır.

Düşük Tehlikesi Atlatıldıktan Sonra Tedavi Nasıl Yapılmaktadır?

Düşük tehlikesi durumunda anne adayının hareketleri biraz kıstlanır,daha dinlenme tarzında bu dönemi geçirmesi sağlanır.Cinsellik bir süre yasaklanır.Bazı gerekli durumlarda progesteron ilacı verilerek süreç desteklenir..

Düşük Tehdidi Ortadan Kalkmadığında Olabilecek Düşük Türleri Nelerdir?

Düşük tehdidi bir şekilde önlenememiş ise düşük meydana gelir ve bebeğin yaşamı son bulur. Ancak birçok düşük çeşidi bulunmaktadır. Bunlardan ilki önlenemez düşük olarak bilinir ve kanama ile birlikte bel kısmında ağrı ve rahim ağzında kasılmalar meydana gelir. Böyle bir durumda kadın doğum sancısına benzer ağrı çeker ve gebelik sağlıksız sonuçlanır.

Diğer bir düşük olan komplet abortus da ise anne karnından bebek ve bebeğe ait bütün dokular tamamen atılır. Düşük yaptığı iddiasıyla hastaneye gelen anne bebeğin bir parçasının düştüğünü söyleyebilir. Bu aşamada yapılan tetkikler sonrasında bebeğe ait herhangi bir parça görülmez ise düşük yapan kadına kürtaj işlemi uygulanmaz.

İnkomplet  abortus denilen düşükte ise bebek düştükten sonra anne karnında parçası kalmıştır. Bu aşamada düşük yapan kadın hemen kürtaj operasyonuna alınır bebekten kalan parçalar temizlenir.Habituel abortus durumunda ise bir kadın ardı arkasına üç kez düşük geçirmiştir. Böyle bir durumvar ise anne ve baba adayına bir takım testler yapılarak neden bulunmaya çalışılır.