Miyom Tedavileri

Myom Ve Belirtileri Nedir, Myom Tedavisi Nasıl Olur?

Düz kaşlar vücudun istem dışı çalışan kaslarıdır. Tüm iç organlarımızın yapısında düz kas bulunur ve bunların kasılıp gevşemesini kontrol edemeyiz. Bazen düz kas hücreleri anormal olarak çoğalma gösterir. Myomlar işte bu düzensiz bir şekilde düz kas hücresi çoğalmasıdır. Myom rahimde en sık görülen ve en iyi huylu tümörleridir. Rahimin farklı bölgelerinde, farklı yerleşim yerlerine sahip olabilirler. Myom oluşumunda neden olarak östrojen hormonu gösterilmektedir. Fakat bunun dışında genetik yani ailesel yatkınlık da bu durumu tetiklemektedir. Zaten bu durum üreme döneminde olan 5 kadından birinde görülmektedir. Yani %20 ilk bir oran bulunmaktadır.

Kadınlar, üreme hücreleri, yumurtaları artık gelişmeyi, büyümeyi bıraktığında üreme özelliklerini kaybederler. Bu içinde bulundukları duruma menapoz adı verilmektedir. Menapoz dönemine giren kadınlarda hormonların azalmasıyla birlikte myom sayısında azalmalar ve boyutlarında küçülmeler meydana gelmektedir. Myom özellikle doğum yapmamış kadınlarda ve de obez olan kadınlarda daha sık karşılaşılan bir durumdur. Gebelik döneminde plasenta östrojen hormonu üretir ve bu nedenle myom boyutları da artış gösterir. Yani bu döngü sonucunda elde edilen veriye göre hamilelik myom boyutunda büyümeye sebep olur. Büyüyen myomlar rahimde ağrılara sebep olur. Ağrıların yanı sıra rahime baskı yaptığı  için, kısırlık, düşük, tekrarlayan gebelik kaybı, erken doğum gibi problemlere neden olabilmektedir. Bu nedenle de tehlikeli olabilmektedir.

Myom Belirtileri

Myom genellikle bir belirti vermez, Tesadüf eseri saptanır.Şikayet yaptığında da en sık bulgu düzensiz kanamalar, uzun süreli kanamalar, durmayan kanamalar nedeniyle başvurulur ve bu şikayetler sonucunda bu durum anlaşılır. Bu kanamalar da rahim kasının düzenli çalışmamasından olur. Çok büyük olan myomlar ise böbreklere çok fazla etki etmektedir. İdrar torbasına basınç yapar ve çok sık idrara çıkmaya neden olur. Bu da böbreklerin kötü etkilenmesine neden olur. Bunun yanı sıra büyük myom, karında şiddetli ağrılar, şişlikler, kabızlık, gaz problemleri gibi şeylere neden olmaktadır ultrason ile kolayca fark edilirler

Myom Tedavisi

Myomların büyük bir yüzde ile iyi huylu olduklarını söyleyebiliriz. Fakat çok çok düşük ihtimal de olsa, bu ihtimal %0,05 gibi bir ihtimal, kötü huylu tümörlere dönüşebilirler. Düzenli aralıklarla doktor kontrolleri yapılmalıdır. Tedavi yöntemi birçok duruma göre değişiklik gösterir. Tedavi yöntemi belirlenmesinde, kişinin yaşı, myom büyüklüğü, çekilen ağrıların şiddeti, belirtilerin (kanamalar, kötü kokular vb.) boyutu, myomun bulunduğu yer dikkate alınır. Bunlar incelendikten sonra medikal tedavi mi cerrahi tedavimi olacağına karar verilir.

Myomektomi

Myomektomi işleminde rahim yerinde durur, myomlar cerrahi olarak çıkarılır. Bu işlemde rahimin yerine dokunulmadığı için kadının hamile kalma şansı vardır. Eğer bir kadın bu işlem sonrasında hamile kalırsa sezaryen doğum yapmalıdır.. Myom çıkarıldıktan sonra yeniden çıkıp gelişebilmektedir.

Uterin Arter Embolizasyonu

Bu yöntemde rahime giden kan damarları tıkanılır ve işlem öyle gerçekleştirilir. Bu yöntem ile myomların beslenmesini sağlayan kan damarları kesilir ve beslenmeleri engellenir. İşlem bazen ayakta uygulamalı olabilir bazen ise hastanede bir gece yatmanız gerekebilir. Kasık bölgesinden küçük bir kesi açılır ve buradan katater  ile girilir. Damar içerisinde ilerlenerek damarda yapılacak işlemler yapılır.

Histerektomi

Bu işlemde rahim bir kesiden ya da vajinadan çıkarılır. Çıkarılma yöntemi myom büyüklüğüne göre değişiklik gösterir. Genel anestezi yöntemi kullanılır. Eğer myomlar çok fazla büyük ,yaşı menapoza yakın ve çocuk talebi yok ise bu yönteme başvurulur.