Menopoz Tedavisi

Menopoz

Menopoz, yumurtalıkların pasif hale gelmesi ile adet döngüsünün durması halidir. Her kadın için doğal ve normal bir dönemdir. Ergenlik gibi kadın için hayatın bir dönemini ifade eder. Kadın bu dönemde üreme yeteneğini kaybeder. Menopoza girme yaşı genel olarak 45-55 yaş aralığıdır. Bu dönemde kadınların menopoza girmesi normal kabul edilir. Menopozun başlama dönemi genelde genetiktir. Ailenizdeki kadınlar genel olarak hangi yaşta menopoza girdiyse siz de aynı yaşlarda bu durum ile karşılaşacaksınız demektir. Genetik faktörler, genital faktörler, yaşanılan çevre de menopoza girme yaşını etkiler. Bunun dışında psikolojik nedenler, hastalıklar ve sigara kullanımı da en etkili nedenler arasındadır.

Menopozun Erken Belirtileri

Adet düzensizliğinin başlaması en yaygın görülen belirtidir. Adet düzensizliğinin nedeni sadece menopoz olmayabilir. Bu nedenle doktor kontrolüne gidilmelidir. Ateş basması ve aşırı terleme en çok zorlayan belirtilerdendir. Ayrıca iştah artışı, sinirlilik, uyku sorunları da görülebilir. Cinsel istekte azalma da menopozun erken dönem belirtilerindendir. Menopozun erken dönemde teşhis edilmesi için ilk belirtiler görüldüğünde hemen doktora başvurulmalıdır. Özellikle genç yaşta görülen bu belirtiler yumurtalık rezervinin azaldığının bir göstergesi olabilir. Acele ile durumun tespit edilmesi ve gerekiyorsa yumurtaların toplanarak dondurulması gerekir. Menopozun kesin teşhisi için kan testi yapılması gerekir. Bu kan testi adet döneminin üçüncü günü yapılır. Kandaki FSH ve LH hormonlarına bakılır. Bu hormonlar atmışsa menopoz teşhisi koyulabilir. Bu artış oranına göre menopozun derecesi belirlenir.

Menopozun Dönemleri

Menopozun belirtilerin görüldüğü ilk dönem premenopoz dönemidir. Bu dönemde yumurtalıklar yavaşlar ve adet düzensizliği görülmeye başlar. Bu durum menopozun asıl dönemine kadar sürebilir. En son adet kanamasının görülmesi ile birlikte menopoz dönemine girilmiş olur. Postmenopoz dönemi ise 12 yıl boyunca adet görmeyen kadınların ulaştığı evredir. Bu dönemlerin tümünde doktor kontrolünde olmak olası sağlık sorunlarına karşı sizi korumaya yarayacaktır. Menopoz dönemi ile birlikte kadınlarda görülen hastalıklar artar. Bu nedenle sağlık kontrolleri ihmal edilmemelidir. Şişmanlama, çok yaygın görülen bir sor Dun olduğundan menopoz döneminde sağlıklı beslenme ve aktiviteye önem verilmelidir. Düzenli egzersiz yapılması uzmanlar tarafından verilen öneriler arasındadır.