Bebeğiniz 6 haftada

6 ila 7 haftalık hamileyken, kalbin olduğu yerde büyük bir şişkinlik ve nöral tüpün baş ucunda bir yumru vardır. Bu yumru beyin ve kafa olacaktır.

Embriyo kavisli ve kuyruklu bir görünüme sahiptir. Kalp bazen  bu aşamada vajinal ultrason taramasında atıyor olarak görülebilir  .

Gelişen kollar ve bacaklar küçük şişlikler (uzuv tomurcukları) olarak görünür hale gelir. Kafanın yan tarafındaki küçük çukurlar kulak haline gelecektir.

Şimdiye kadar, embriyo ince bir şeffaf cilt tabakası ile kaplıdır.

• Hamilelikte bir dizi duygu hissetmek normaldir ve herkesin deneyimi farklıdır.
  • Sağlıklı ve doğal bir beslenme programı oluşturulmalıdır.
  • Hamileyken sigarayı bırakmak bebeğinizin sağlığı için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir.

6 Haftalık Hamilelik Belirtileri

Gebeliğin altıncı haftası ilk trimesterin ikinci ayına dahildir. Siz bu süreçteyken bebeğiniz henüz dört haftalıktır ve gelişmeye yeni yeni başlamıştır. Gebelik süresince salgılanan hormonların iki farklı işlevi bulunur. 6 haftalık gebelikte annedeki değişiklikler ile birlikte bebeğin de gelişimi devam eder. Bu dönemde sizin organlarınızın işleyiş şeklini de bahsi geçen hormonlar belirler. Anlaşılacağı üzere hamilelikte şikayet edilen pek çok durumun sorumlusu salgılanan bu hormonlardır. Gebeliği farklı açılarda düzene sokan hormonlar, 6. haftada yoğun bir şekilde çalışmaya başlar. Bundan dolayı da 6 haftalık hamilelik belirtileri ile karşılaşmak kaçınılmaz bir hal alır. Başta mide bulantısı ve mide yanması olmak üzere bitkinlik, kabızlık, sıkça idrara çıkma ve akıntı gibi durumlar 6 haftalık gebelik belirtileri arasında yer alır. Mide bulantısı, bu haftada son derece yoğun bir şekilde görülebilir. İlk üç ay içerisinde sıkça yaşanan bu şikayet, gebelik 13-14 haftaya erişene kadar hafifler. Çoğu zaman bu şikayetler 5 ile 8 hafta arasında ortaya çıkar. Mide yanması ve hazımsızlık ise yaygın belirtiler arasında yer alır. İlerleyen dönemde daha şiddetli olabilen bu şikayet, genelde mideden yemek borusuna asit kaçması sonucu yaşanır. Reflü hastalığının da temel durumu olan bu şikayet hamilelikte 6 hafta belirtileri arasında bulunur.