Hamilelik sürecinin en zor zamanlarını yavaş yavaş geride bırakıyorsunuz. Hamilelik belirti ve şikayetleri, önümüzdeki haftalarda biraz daha azalacak hatta belki de kalmayacak.

Haftalık hamile takvimine göre 9-13 haftalar arası gebelik, 3. ayda yani 1. trimesterin içinde yer alır. 10 haftalık bebek kaç aylıktır? sorusunun cevabı hamilelik hesaplamasına göre 3. aylık gebelik demektir.  Hamilelik hesabı anne adayları ve halk arasında ay hesabı üzerinden yapılsa da doktorlar hamilelik hesabının ay ile değil, hafta ile yapılmasını tavsiye eder. Bunun en önemli nedeni bir ayın dört haftadan oluşmasıdır. Bu durum hamilelik hesaplamasında bazen karışıklığa neden olabilir.

Anne karnında 10 haftalık bebek nasıl olur?

• Bu hafta bebeğinizin büyüklüğü 3 cm`e ulaştı. Bu aşamada bebeğinizin beyni diğer yerlerinden çok daha hızlı gelişiyor. Kafası diğer yerlerine nazaran daha büyük görünüyor.
  • Bebeğiniz kollarını bükebiliyor, bu durum kaslarının gelişmesine katkı sağlıyor.
  • Birbirinden yeni ayrılmış, küçük ayak parmaklarını oynatabiliyor.
  • Eğer içinize bakabilseydiniz, omurgasını şeffaf derisinin altında görebilirdiniz.
  • Bu dönemde bebeğiniz gün içerisinde daha aktif oluyor. Aktivitesi uyku ve uyanık hali olarak tanımlanabilir.

10 haftalık bebeğin neleri oluşur?

• Bebeğinizin gelişen çene kemiği ile birlikte minik diş tomurcukları da şekilleniyor.
  • Vücudunda kemik ve kıkırdak dokusu, kafasında ufacık kulak kanalları gelişiyor.

Anne karnında 2 aylık bebek hareket eder mi?

Evet, anne karnındaki 2 aylık bebek hareket eder. Kolları, bacakları ve eklemleri oluşan bebek, kollarını büker hatta ayak parmaklarını bile oynatır. Ultrason görüntüsünde bebeğin bu hareketlerini görmek mümkündür, ancak anne adayı bu hareketleri henüz karnında hissedemez.

Bedeninizde neler oluyor?

• Rahminiz şu an bir greyfurt büyüklüğünde, yani hamilelikten önceki halinin iki katı kadar.
  • Eğer ilk bebeğinize hamileyseniz karnınız henüz meydana çıkmamış olmalı.
  • Çok yorgun hissediyor olmalısınız.
  • Bir sonraki doğum öncesi kontrolünüzde, bebeğinizin hızlı kalp atışlarını Doppler stetoskop aracı ile dinleyebileceksiniz.
  • Normal kıyafetleriniz üzerinize dar gelmeye başlamış olabilir; özellikle göğüsleriniz artık sütyeninize sığmıyor olabilir. Bu hafta belki gebelik kıyafeti giymeye başlayabilirsiniz.
  • Karnınız hem şişkinlikten hem de hafif kilo aldığınız için gittikçe büyüyor.
  • Beli lastikli rahat kıyafetler giymek günü daha rahat geçirmenizi sağlayacaktır.
  • Spora karşı yatkınlığınıza bağlı olarak birçok aktivite yapabilirsiniz. Yüzmek ve yürüyüş tüm hamilelik süresince yapacağınız en ideal seçim olacaktır.
  • Egzersiz dayanıklılığınız, kaslarınız ve gücünüz için yararlıdır. Bu üç özellik hamileyken aldığınız kiloları taşımanızda, fiziksel stres ve doğum sonrası kolayca kilo verebilmeniz icin yararlı olur.