Hamilelikte 8. hafta, bebeğin anne karnındaki gelişiminin hızla devam ettiği bir haftadır. 8. hafta, ilk 3 aylık dönem olan 1. trimesterin içinde yer alır. Bu haftalarda beyin gelişimi hızla süren bebeğin kafası hala vücudunun en büyük yeridir.

8 hafta gebelik kaç aylık oluyor?

1. hafta itibariyle hamileliğin 2. ayı tamamlanmış olur. Bazı anne adayları bu haftada hala hamilelik belirtilerini yaşarken, bazı anne adaylarında bu belirtilerde azalmalar görülebilir.

2 aylık hamilelik belirtileri nelerdir?

Hamilelik belirtileri, özellikle ilk haftalarda gebeliğin birer parçasıdır. Hormonal değişimler nedeniyle anne adaylarının doğal olarak hissettiği bu belirtiler arasında en çok şunlar yaşanır;

• Duygusal değişiklikler
  • Sabah bulantıları
  • Belli yiyeceklere aşerme ve bazılarından tiksinme
  • Hafif el ayak şişmeleri
  • Mide ekşimesi ve hazımsızlık
  • Kabızlık
  • Gaz
  • Yorgunluk ve uyku isteği
  • Baş dönmesi ve baş ağrısı

2 aylık hamileyken neler olur?

2 aylık hamilelik döneminde sizde olduğu gibi karnınızdaki bebeğinizde de mucizevi gelişmeler olur. Anne karnında 8 haftalık olan bebeğinizin ağırlığı yaklaşık 1 grama ulaşmıştır. Beyin gelişiminin yanı sıra bebeğinizin iç organlarında da hızlı bir gelişme yaşanır.

8 haftalık hamilelikte bebek nasıl olur?

Hamileliğin 8. haftasında bebeğinizin yüzünde, kas ve kemikleri ile organlarında birçok değişim gerçekleşir. Bunları şöyle özetleyebiliriz;

• Bebeğiniz şu an Latincede ‘genç olan’ anlamına gelen fetus olarak adlandırılıyor.
  • Başından aşağıya kadar 15mm olarak ölçülüyor.
  • Bebeğinizin gözleri, ağzı ve burnu daha seçilebilir bir hale geldi. Göz kapakları oluşmaya başlıyor fakat hala yapışık durumda.
  • hafta hamilelikte bebeğinizin süt dişlerinin uçları şekilleniyor. Yani kemik hücreleri şekillenmeye ve minik bağlantıları gelişmeye başladı. Şimdiye kadar perdeli görünen el ve ayak parmakları arasındaki perdeler inceliyor.
  • Kıkırdak ve kemik oluşumu sürerken kulak kepçesi, üst dudak ve damak oluşumu da hamilelikte 8. haftada başlıyor.
  • Şu an bütün organları yerli yerinde ve eşsiz parmak izi şekillenmeye başlıyor.
  • İnanılmaz bir şekilde küçük hareketlenmeler başladı, kasları faaliyete geçiyor fakat sizin hissedebileceğiniz kadar güçlenmesi birkaç hafta daha alacak.