Hamileliğin doğal bir süreci olarak her hafta bedeninizde pek çok değişim yaşanır. Fakat hamileliğin 2. haftası hiç kuşkusuz en hızlı değişimin yaşandığı zaman dilimidir. Hamileliğin ikinci haftasında henüz kendinizi gebe olarak hissetmeseniz dahi vücudunuz hamilelik hormonları üretmeye başlar. Menstrüasyon döngünüzün sonlandığı bu dönemde hem fiziksel hem de hormonal pek çok değişiklik yaşanır. Bu süre zarfında annenin rahmi gebeliğe hazırlanır. Endometrium olarak da isimlendirilen rahim duvarı kalınlaşarak, embriyonun rahimde tutunması sağlanır. Bebeğin temel ihtiyaçlarının karşılanması için rahim bölgesinde kanlanma artar. Hamileliğin ikinci haftası kendinizi uzun bir gebelik dönemine hazırladığınız önemli bir zaman dilimidir. Vitamin takviyesine ihtiyacınız varsa ya da düzenli olarak kullandığınız ilaçları bırakmanız gerekiyorsa bu dönem doktorunuzla temasa geçmeniz için en uygun zamanlardan biridir. Plansız bir gebelikse ve daha önce başlanmadıysa hamileliğin ikinci haftasından itibaren folik asit takviyesi alınabilir. Bebeğin beyin ve sinir sisteminin gelişimi açısından folik asit takviyesi son derece önemlidir. Takviyelerin yanı sıra besin değeri yüksek sebze ve meyvelerinin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Aynı zamanda gebelikte ikinci hafta, hamilelik yogası gibi fiziksel aktivitelere başlamanız için de ideal bir dönem. Fakat ağır egzersizlerden kaçınmalı ve doktorunuzun sizin için önerdiği fiziksel aktiviteleri yapmalısınız. Bu süreçte sağlıklı beslenme ve egzersiz rutini kazanmanın yanı sıra sigara ve alkol gibi bebek gelişimi için son derece zararlı olan alışkanlıklara son verilmelidir. Gebeliğin ikincisi haftası kadın vücudundaki hormon seviyesinin yükselmesiyle birlikte halsizlik, uyku hali, baş dönmesi gibi şikayetler görülebilir. Bu şikayetleri ortadan kaldırmak için yeterli miktarda su içmeli, kafein tüketimi kısıtlanmalı ve sağlıklı bir diyet programı uygulanmalıdır.

2 Haftalık Hamilelik Belirtileri

Hamilelik belirtileri kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bazı kadınlar yumurtanın döllendiği ilk günden itibaren gebelik belirtilerini hissederken bazı kadınlar uzun bir süre hamile olduğunu dahi fark etmeyebilir. Bu sebeple ilk 2 haftalık hamilelik belirtileri de kişiden kişiye değişebilir. Gebelik sürecinde yükselen hormonlar, rahim duvarının kalınlaşması, embriyonun rahme tutunması ve kadın bedeninde yaşanan birçok değişime bağlı olarak hafta hafta yeni belirtiler görülür. Hamilelik sürecinin ilk belirtisi hormon seviyelerinde yaşanan dalgalanmalardır. Özellikle kanda bulunan östrojen ve progesteron hormonları önemli ölçüde artar. Kadınlık hormonu olarak da bilinen östrojen hormonu anne adayının vücudunu doğuma hazırlar. Progesteron hormonu ise embriyonun rahim içinde tutunabilmesi için rahim duvarını kalınlaştırma işlevi üstlenir. Progesteron hormonu gebeliğin ilk dönemlerinde çok hızlı bir şekilde yükselir. Anne adayı vücudundaki bu değişikliğe adapte olana kadar çeşitli semptomlarla karşılaşır. Hamilelikle 2. hafta belirtileri çoğunlukla Progesteron hormonunun hızlı yükselmesi sonucunda görülür. Bu dönemde östrojen ve progesteron hormonlarının hızla salgılanması nedeniyle göğüs uçlarınızdaki hassasiyet her zamankinden daha fazla artabilir. Hormonlarda yaşanan değişimlerin sonucunda vücudunuz daha fazla su toplayabilir, bacaklarınızda ağrı hissedebilir, hafif düzeyde baş dönmesi yaşayabilir ve kendinizi her zamankinden daha fazla kaygılı ve mutsuz hissedebilirsiniz. Aynı zamanda hormonlarda yaşanan hızlı değişimler nedeniyle uyku hali ve halsizlik gibi belirtiler de görülebilir. Fakat bu semptomlar aynı zamanda adet öncesi dönemde sıkça görülen belirtiler arasında bulunur. Bu sebeple gebe olup olmadığınızı öğrenmenin en güvenli yolu gebelik testi yaptırmanızdır. Fakat unutulmamalıdır ki gebeliğin ikinci haftası sadece yumurtlamanın gerçekleştiği dönemdir. Bu nedenle yaptıracağınız test ya da tahlil de sizi yanıltabilir. Uzmanlar kesin bir sonuç almak için en erken, adet döngünüzün gecikmesinden bir hafta sonra test yapılmasını önermektedir.